E-marketing

E-marketing

2 semestry /4 500 PLN / Płatne w 8 ratach
Studia Online
60% On-Line
40% stacjonarnie
Liczba zjazdów: 4
Partner studiów
Cel Studiów

Celem studiów jest nabycie przez słuchaczy przekrojowej wiedzy i umiejętności z zakresu marketingu (e-marketing) i sprzedaży w internecie (e-commerce) oraz przygotowanie do certyfikacji w zakresie kwalifikacji zawodowej realizowanej pod auspicjami organizacji branżowej IAB Polska w ramach programu edukacyjnego dla profesjonalistów branżowych DIMAQ.

Adresaci

Studia są adresowane do osób planujących jak i obecnie zajmujących się działaniami promocyjno-sprzedażowymi w obszarze internetu. Program jest polecany zarówno absolwentom studiów wyższych jak i specjalistom oraz menedżerom pragnących pozyskać wiedzę i nabyć kompetencje w zakresie szeroko pojętego marketingu i sprzedaży internetowej. Studia kładą duży nacisk na wykształcenie praktycznych umiejętności - stąd też prócz części wykładowej przewidziany jest szereg ćwiczeń i zadań indywidualnych oraz w grupach mających na celu nabycie kluczowych kompetencji w ramach e-marketingu. W szczególności jest polecany:
- specjalistom i menedżerom e-marketingu oraz tradycyjnego marketingu, reklamy i promocji
- specjalistom i menedżerom e-commerce oraz sprzedaży tradycyjnej
- kierownikom projektów (PM) w obszarze online
- dodatkowo: pracownikom działów Public Relations, HR oraz IT.

W programie

a) Digital Marketing i planowanie kampanii online od A do Z - pojęcia, liczby i skróty oraz wytyczne w zakresie definiowania strategii reklamy w internecie

- rynek reklamy i podmiotów interaktywnych + internauci

- kanały i narzędzia komunikacji online - przegląd narzędzi e-marketera krok po kroku

- modele zakupu/emisji reklamy

+ planowanie promocji online - od celów/KPI i definiowania target grupy do planowania, pomiaru i raportowania wskaźników

 

b) Display, Programmatic/RTB i video advertising

- formaty (expand, scroll, layer, rich media, in-banner, in-stream, overlay) i kreacje (flash vs html5, specyfikacje, zjawiska banner blindness)

- parametryzacja i monitoring (capping, dwell time, dayparting) do pomiaru efektywności i benchmarków CTR/CPV/CPC
- kluczowe pojęcia (DSP, SSP, DMP, AdExchange, passback, 1st/2nd/3rd party data) i mechanika działania (rodzaje aukcji, modele rozliczeń

 

c) Mobile Marketing

- od WWW do aplikacji - projektowanie, optymalizacja, rodzaje aplikacji i systemów operacyjnych w kanale mobilnym, platformy AppStore i Google Play

- reklama mobilna - formaty, rodzaje i analityka mobilna

 

d) SEM - od strategii w zakresie SEO do reklamy PPC

- działania w zakresie SEO on-page (optymalizacja i content) i SEO off-page (link building)

- Google AdWords krok po kroku - algorytm, dobór słów kluczowych, teksty reklamowe + specyfika działania

 

e) E-mail Marketing w praktyce

- budowanie i pozyskiwanie baz - pojęcia, formy, motywacje i sposoby pozyskiwania danych, rodzaje danych, higiena bazy i segmentacja (w tym RFM) oraz aspekty prawne

- kreacja w e-mail marketingu - mailing, newsletter, testowanie kreacji, SPAM

- pomiar skuteczności i analityka w e-mail marketingu - KPI, OR, CTOR, CTR, delivery rates, odbicia, wskaźniki rezygnacji, etc.

- platformy i narzędzia e-mail marketingowe

 

f) Social Media i Content Marketing

- od specyfiki i pojęć przez kluczowe platformy komunikacji społecznościowej po publikację contentu (hashtag, social graph, edgerank, video content, konkursy i aplikacje)

- reklama w social media - cele, formaty, rozliczenia, specyfika versus inne kanały

- formaty i dystrybucja treści w ramach content marketingu (rodzaje, przeznaczenie, płatne i bezpłatne formy rozpowszechniania treści)

- efektywność i pomiar skuteczności w ramach social media i marketingu treści

 

g) E-commerce, analityka i UX

- rodzaje platform, rynek, ewolucja i pojęcia (ZMOT, ROPO, showrooming, webrooming, click&collect, customer experience, m-commerce, testy A/B, metoda sortowania kart, click/eye-tracking, heurystyki Nielsena)

- analityka w online (pojęcia, dane, wnioskowanie, narzędzia typu Google URL Builder)

- Google Analytics - mechanika, zakres danych i raporty, wskaźniki i wymiary, defniowanie celów i konwersje, atrybucja

- koncepcje usability, dostępności oraz narzędzia i pomiar UX
 

h) prawo w internecie - kluczowe ustawy, zapisy i interpretacje; nieuczciwa konkurencja i specyficzne dla branż zapisy odnośnie reklamy online.

Korzyści

- przekazanie najlepszych praktyk w zakresie budowanie strategii komunikacji marketingowej w internecie
- omówienie kluczowych (i niszowych) narzędzi e-marketingu – od WWW przez narzędzia promocji online po niestandardowe formy komunikacji online
- przedstawienie skutecznych sposobów wykorzystania, wdrożeń i case study poszczególnych form aktywności online (SEO, SEM, Display, Social Media, Wideo, Mobile, Content Marketing, ePR, itp.)
- zaprezentowanie sposobów i narzędzi pomiaru skuteczności działań internetowych oraz analizy rentowności promocji online
- omówienie sposobów segmentacji użytkowników w sieci i ewolucji zachowań online pod kątem aktywności reklamowo-sprzedażowej
- omówienie kluczowych mierników efektywności i pojęć e-marketingowych

- przekazanie praktycznych wskazówek odnośnie przygotowania się do egzaminu IAB DIMAQ

- omówienie zakresu wymaganych informacji i specyfiki egzaminu

- „próbny test” - zestaw przykładowych pytań składających się na test weryfikacyjny kompetencji digitalowych

- wskazanie źródeł do samodzielnego przygotowania się i/lub powtórki materiału do certyfikacji wiedzy

Czas trwania

2 semestry – 180 godzin

Organizacja zajęć będzie dostosowana do charakteru kształcenia zaocznego – zajęcia realizowane będą w czasie zjazdów weekendowych.

Opiekun merytoryczny

Artur Maciorowski

Kadra

Artur Maciorowski

Trener DIMAQ

Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. w branży internetowej. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode (www.ecode.pl) edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży.

Grupa ING, Bank DnB NORD, Bank BPH, Fortis Bank, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR.pl.

 

Jacek Szostak

Trener DIMAQ

Praktyk komunikacji digital i trener w Publicis Media/StarcomMediavest Group. Propagator holistycznego podejścia do funkcjonowania marki w świecie mediów. Doświadczenie zdobywał przy ewaluacji strategii mediowych w badaniach marketingowych i neuromarketingowych. Od 12 lat związany z marketingiem i szkoleniami.

AmRest, Unilever, SONY, PepsiCo, IKEA oraz PZU

 

mec. Roman Bieda

Radca prawny i rzecznik patentowy w Kancelarii Maruta Wachta spółka jawna. Od prawie 15 lat specjalizuje się w prawie własności intelektualnej oraz szeroko rozumianym prawie nowych technologii. Zajmuje się między innymi negocjowaniem umów IT oraz doradztwem prawnym w zakresie ochrony danych osobowych oraz handlu elektronicznego.

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, Podyplomowego Studium Prawa Konkurencji i Ochrony Konsumenta (Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ) oraz Podyplomowego Studium Prawa Własności Przemysłowej (Uniwersytet Warszawski). Aktualnie przygotowuje rozprawę doktorską w Instytucie Nauk Prawnych PAN.

Pracę zawodową łączy z praktyką wykładowcy oraz trenera. Wykłada przedmioty związane
z prawem własności intelektualnej oraz prawem nowych technologii w Szkole Głównej Handlowej, Wyższej Szkole Europejskiej im ks. Józefa Tischnera, Instytucie Podstaw Informatyki PAN oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Jest opiekunem merytorycznym oraz wykładowcą w ramach studiów podyplomowych Prawo Nowoczesnych Technologii prowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest również kierownikiem studiów podyplomowych Administrator Bezpieczeństwa Informacji prowadzonych przez Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie. Wykładał przedmioty prawnicze w ramach programów MBA (Zachodniopomorska Szkoła Bizensu, IPI PAN).

 

Mateusz Rzetecki

Senior SEO Specialist w Bluerank. Absolwent Politechniki Poznańskiej i Uniwersytetu Łódzkiego. Z branżą SEO związany od 2009 roku. W Bluerank realizuje kampanie w wyszukiwarkach dla klientów z branży budowlanej, motoryzacyjnej, finansowej i farmaceutycznej oraz dla serwisów e-commerce. Wśród obsługiwanych przez niego marek znaleźli się m.in.: Archeton, Praktiker, mBank, Smyk, Bron.pl, Taxcare, WSiP, Polfarmex, Paradyż. Występuje jako prelegent podczas konferencji branżowych oraz jest autorem wielu publikacji. Prywatnie prowadzi blog mrzetecki.com, na którym zamieszcza treści związane z marketingiem internetowym. Poza tym jest fanem kuchni azjatyckiej.

 

Krzysztof Winnik

Trener DIMAQ

Trener, niezależny konsultant w Winnik Consulting, prelegent na czołowych konferencjach, regularny członek jury w konkursach reklamy internetowej i wykładowca akademicki. Specjalizuje się w marketingu internetowym i strategiach komunikacji marek. Związany z rynkiem reklamy i marketingu internetowego od 12 lat.

Alior Bank, Bayer, Burda, GSK, Hasbro, KBC, Intel, Orange, P4 Play, PKO Bank Polski, Polpharma, Sanofi.

Wymagane dokumenty
  • podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
  • formularz zgłoszeniowy
  • kserokopia dowodu osobistego
Organizacja

Organizatorem studiów podyplomowych E-marketing jest Centrum Kształcenia Podyplomowego Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Informacje dodatkowe

Rekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:

  • czerwiec-wrzesień – Rekrutacja na semestr zimowy
  • styczeń-luty – Rekrutacja na semestr letni