Myślenie Projektowe – Design Thinking w biznesie i edukacji

Myślenie Projektowe – Design Thinking w biznesie i edukacji

2 semestry /4 600 PLN / Łódź / Płatne w 8 ratach
Dostępne miasta
Centrum Kształcenia Podyplomowego
ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
42 29 95 637
ckp@ahe.lodz.pl
Cel Studiów

Myślenie projektowe – desing thinking w biznesie i edukacji to kierunek skoncentrowany na rozwoju umiejętności słuchaczy w zakresie kreatywnych metod projektowania usług i produktów oraz wykorzystywanie ich w prowadzeniu biznesu. Celem kształcenia jest przedstawienie słuchaczom szerokiej perspektywy i kontekstu w jakim funkcjonujemy w XXI w tak, aby mogli świadomie kreować nowoczesne produkty i innowacyjne usługi z uwzględnieniem specyficznych potrzeb klienta. Absolwenci kierunku będą potrafili świadomie pracować projektowo na poszczególnych etapach procesu desing thinking, budować satysfakcjonujace relacje z klientami oraz wykorzystywać te kompetencje jako trener, moderator czy przedsiębiorca. Dzięki tym studiom będziesz potrafił wykreować innowacyjne i ponadstandardowe rozwiązania, wygrywające i odnoszące sukces na rynku.

Adresaci

Na studia zapraszamy osoby posiadające ukończone studia I lub II stopnia zainteresowane tematyką myślenia projektowego i desing thinking.

Kierunek szczególnie polecamy:

  • pracownikom działów marketingu i promocji,
  • właścicieli firm,
  • edukatorom i trenerów,
  • oraz osobom zainteresowam kreatywnymi metodami  pracy, budowaniem relacji z klientami i projektowaniem nowoczesnej oferty usług.
W programie

W programie m.in:

MODUŁ I – ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I INTERPERSONALNYCH

  • Warsztat integracji i komunikacji

MODUŁ II – KREATYWNOŚĆ CZŁOWIEKA

  • Teoria kreatywności
  • Podstawy kreatywności. Działania twórcze.

MODUŁ III – MARKETING I TRENDY

  • Marketing oparty na wiedzy i wartościach
  • Analizy trendów

MODUŁ IV – PROJEKTOWANIE USŁUG I PRODUKTÓW

  • Desing Thinking – praktyczny kurs dla innowatorów
  • Projektowanie strategiczne/service design
  • Customer Journey – projektowanie ścieżki klienta

MODUŁ V – MODELE BIZNESOWE I STRATEGIA

  • Budowanie strategii firmy
  • Modele biznesowe
  • Budowanie kultury organizacyjnej

MODUŁ VI – MARKA OSOBISTA / VISUAL THINKING

  • Budowanie marki osobistej
  • Myślenie wizualne – visual thinking

MODUŁ VII – ŚWIADOMOŚĆ MARKI / MEDIA

  • Budowanie świadomości marki
  • Współpraca z agencjami, public relations
  • Media społecznościowe – social media

MODUŁ VIII – ROZWÓJ I SKALOWANIE BIZNESU

  • Finansowanie, współpraca, rozwój
  • Ochrona własności intelektualnej

MODUŁ IX – SEMINARIUM PROJEKTOWE

Korzyści

Słuchacze rozwijają w toku kształcenia myślenie projektowe oraz doskonalą umiejętność formułowanie projektów zarówno biznesowych jak i edukacyjnych z wykorzystywaniem metody metody Desing Thinking. Program kształcenia skonstruowany jest wokół rozwoju umiejętności i kompetencji słuchacza w zakresie:

  • Odkrywanie potrzeb
  • Projektowanie usługi i produktów
  • Modeli biznesowych i strategii
  • Kultura innowacji i zespołu
  • Komunikacji i marketingu
  • Rozwoju i skalowaniu biznesu

Cały proces kształcenia realizowany będzie w formule warsztatów i projektów kreatywnych i będzie się koncentrował wokół poszukiwania odpowiedzi wokół kluczowych pytań:

  • Co konkretnie chcę zaoferować, sprzedać?
  • Jakie są potrzeby odbiorców produktu?
  • Jak można na tym zarobić?
  • Jak zbudować zespół organizację, które zrealizuje te cele?
  • Jak najlepiej pokazać mój produkt światu?
  • Jak rozwijać produkt/przedsięwzięcie?
Czas trwania

2 semestry - 200 h kształcenia

Opiekun merytoryczny

dr Elżbieta Dul-Ledwosińska

Kadra

mgr Beata Michalska-Dominiak

Specjalistka ds. marketingu, brand manager, członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności, doświadczony moderator design thinking, trener, praktyk. Włącza się w wiele inicjatyw i projektów, w tym między innymi: Festiwal Myślenia Projektowego, Łódzkie Design Thinking BarCamp, Europejskie Forum Gospodarcze, Global Service Jam, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, Łódź Design Festival, Lodz Go! – Kreatywna Przedsiębiorczość, Biznes Up, Gdynia Design Days i wiele innych. Wierzy, że dzięki design thinking&doing można zaprojektować sukces i skutecznie budować przewagę w każdej dziedzinie.

dr Elżbieta Dul-Ledwosińska

Adiunkt w katedrze sztuk pięknych, Prodziekan kierunku grafika Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Specjalność: grafika cyfrowa. Prowadzi przedmiot Grafika warsztatowa na kierunku grafika oraz zajęcia z obszaru sztuk wizualnych dla studentów wydziału humanistycznego i programu Erasmus+. Z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym współpracuje od 2007 r. prowadząc zajęcia na platformie e-learningowej. Pracownik merytoryczny w projektach międzynarodowych D-Think Design Thinking Applied to Education and Training oraz CCIC Creative Communities Igniting Change. Dorobek w zakresie grafiki artystycznej, udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce i zagranicą.

mgr Gabriela Borowczyk

Trener i coach specjalizujący się w rozwijaniu kompetencji myślenia wizualnego i kreatywności, sketchnoter, twórca i niestrudzona propagatorka FLIPOWANIA. Zajmuje się także rozwojem kompetencji trenerskich i menadżerskich, a przede wszystkim budowaniem marki osobistej. Twórca kart ARCHETYPÓW MARKI – narzędzia pracy dla coachów i trenerów. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachów Biznesu Akademii SET. Ukończyła także filologię germańską na Uniwersytecie Szczecińskim oraz marketing w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Przez kilkanaście lat pracowała jako dyrektor marketingu w międzynarodowych korporacjach.

mgr Lidia Mirowska

Pracuje jako nauczyciel akademicki i trener umiejętności miękkich prowadzi szkolenia i zajęcia warsztatowe z zakresu komunikacji, autoprezentacji, integracji i negocjacji w biznesie, oparte na autorskich scenariuszach. Z zainteresowaniem śledzi trendy w edukacji, wprowadzając na swoich zajęciach elementy dydaktyki twórczości, pracy kreatywnej oraz myślenia projektowego. Zawodowo związana również z Polskim Uniwersytecie Wirtualnym, jako koordynator ds. jakości studiów zdalnych. Prowadzi szkolenia z zakresu obsługi platformy zdalnego nauczania dla kadry dydaktycznej oraz studentów. Wspiera użytkowników platformy w usprawnianiu kanałów komunikacji. Certyfikowany przez Stowarzyszenie e-learningu akademickiego metodyk zdalnego nauczania oraz e-nauczyciel.

Jarosław Chęciński

Praktyk e-marketingu, od 12 lat w zawodzie. Absolwent Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (Politologia, marketing polityczny) oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Marketing Internetowy). Na co dzień zajmuje się obecnością marek w Internecie m.in. social media, SEM, e-commerce, analityka webowa, projektowanie stron www. Od 8 lat zarządza zespołami odpowiedzialnymi za wizerunek marek w sieci. Od 3 lat jako kierownik referatu e-promocji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego odpowiada za promocję województwa w Internecie z wykorzystaniem metody design thinking.

Wymagane dokumenty
  • podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
  • formularz zgłoszeniowy
  • kserokopia dowodu osobistego
Organizacja

Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatów i projektów. Zjazdy organizowane będą co dwa tygodnie w soboty i niedziele.

Informacje dodatkowe

Rekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:

  • czerwiec-wrzesień – Rekrutacja na semestr zimowy
  • styczeń-luty – Rekrutacja na semestr letni