Celem szkolenia jest poznanie zasad efektywnej komunikacji oraz nauczenie się jak przyjmować asertywną postawę w relacjach międzyludzkich na gruncie zawodowym i prywatnym.
Grupę docelową stanowią osoby zainteresowane tematyką.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę w zakresie budowania asertywnej postawy w relacjach międzyludzkich. Poznają zasady skutecznej komunikacji. Przyswoją konkretne techniki komunikacji asertywnej przydatne w codziennych sytuacjach. Nauczą się używać odpowiednich struktur językowych oraz obrony przed manipulacją ze strony otoczenia. Zdobędą wiedzę o własnych zasobach wspierających i ograniczających w odniesieniu do budowania odpowiedniej postawy w kontaktach z innymi ludźmi.
WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ KOMUNIKOWANIA SIĘ
BUDOWANIE RELACJI POPRZEZ KOMUNIKACJĘ INTERPERSONALNĄ
- analiza nawyków osobistych w relacjach z innymi ludźmi
- zasady skutecznej komunikacji werbalnej
- typologia rozmówców
- bariery i przeszkody w procesie komunikacji
- stereotypy i przekonania a skuteczność przekazu
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
- mowa ciała
- efekt pierwszego wrażenia
- elementy komunikacji niewerbalnej
UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIA
- sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi
- techniki aktywnego słuchania
- poziom uczestniczący – parafraza, klaryfikacja, podsumowanie
- poziom pasywny – potwierdzenie niewerbalne vs. werbalne
- techniki pobudzania rozmówcy do aktywności
- techniki zamiany stanowiska na interes
ASERTYWNOŚĆ JAKO PODSTAWA USTANAWIANIA POZYTYWNYCH RELACJI
- czym jest asertywność?
- asertywność na tle agresji i uległości
- moje granice - gdzie je mam?
ASERTYWNOŚĆ W PRACY
- asertywna pochwała i reakcja na pochwałę
- asertywna odmowa i reakcja na prośbę
- asertywna reakcja na manipulację
- otwarte definiowanie sytuacji sprzeczności interesów
- radzenie sobie z emocjami własnymi i rozmówcy
PRZESZKODY BLOKUJĄCE ASERTYWNE ZACHOWANIA
- samoocena
- co myślimy o sobie i innych?
- trening zachowań w trudnych sytuacjach
BUDOWANIE ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI I POSTAWY
- od czego zacząć? - techniki i wskazówki
Marcin Wrzoskiewicz - Trener z wieloletnią praktyką w branży szkoleniowej i edukacyjnej. Prowadzi szkolenia, wykłady, wystąpienia i warsztaty rozwijające potencjał osobisty. Pracuje dla klientów w całej Polsce, również on-line. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu kompetencji miękkich takich jak:
- techniki radzenia sobie ze stresem,
- komunikacja interpersonalna,
- rozwój osobisty,
- asertywność,
- techniki radzenia sobie z emocjami,
- rozwój inteligencji emocjonalnej,
- przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
- zarządzanie sobą w czasie,
- zwiększenie pewności siebie,
- motywowanie siebie i innych,
- autoprezentacja,
Z wykształcenia humanista. Prowadzi wykłady i prelekcje na temat szeroko pojętej psychologii zdrowia, przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, zarządzania energią, zarządzania stresem i emocjami. Ma doświadczenie w zakresie szkoleń związanych z obsługą klienta, technikami sprzedaży, telemarketingiem. W swojej pracy oprócz teorii wykorzystuje praktykę i wiedzę, którą zdobył jako handlowiec w branży ubezpieczeniowej (PZU) i motoryzacyjnej (Mercedes-Benz). W trakcie szkoleń inspiruje słuchaczy do trenowania kreatywności i twórczego potencjału we wszystkich obszarach życia. Na co dzień pasjonat psychologii, efektywności osobistej i górskich wędrówek.
Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE
tel.: +48 42 29 95 633
ckpkursy@ahe.lodz.pl
Certyfikat wydawany jest w w wersji elektronicznej.
Certyfikat w wersji papierowej to koszt dodatkowy 15zł/os.
Dodatkowe koszty: wysyłka certyfikatu na wskazany adres uczestnika.
WAŻNA INFORMACJA DLA FIRM - istnieje możliwość szkolenia zamkniętego dla pracowników firmy, w dni robocze. Prosimy o kontakt e-mail kursyinformatyczne@ahe.lodz.pl