Dodane przez mbielski -
Cel studiów

Kierunek został nagrodzony Certyfikatem "Studia z Przyszłością" 2024r.

Psychodietetyka łączy elementy psychologii, dietetyki oraz medycyny, a ukierunkowana jest na pomoc pacjentom zmagających się z zaburzeniami odżywiania lub tkwiących w błędnym kole odchudzania. Psychodietetyk kompleksowo ocenia przyczyny zaburzeń odżywiania, jak również chorób wynikających z niewłaściwego odżywiania. Stara się odnaleźć i usunąć przyczyny, a dopiero w dalszej kolejności zajmuje się samą dietą. Praca z klientem polega nie tylko na sformułowaniu najlepszych zaleceń dotyczących diety i aktywności fizycznej, ale także na pomocy we wdrażaniu zaleconych zmian w życie. Z uwagi na interdyscyplianrny charakter zawodu, psychodietetyk doradza osobom, jakich zmian dokonać aby osiągnąć cel,  ale również odpowiada na pytanie, w jaki sposób to zrobić. Absolwent psychodietetyki może pracować w poradni dietetycznej, poradni psychologicznej, klubie sportowym, domu pomocy społecznej, firmie gastronomicznej zajmującej się kuchnią dietetyczną oraz placówce szkoleniowej lub założyć własną działalność gospodarczą.

Korzyści

Absolwent zyska wiedzę i umiejętności umożliwiające:

  • prowadzenie terapii psychodietetycznych dzieci i dorosłych;
  • wspomaganie leczenia zaburzeń odżywiania;
  • skuteczną pomoc pacjentom z nadwagą i otyłością oraz tkwiącym w błędnym kole odchudzania;
  • profilaktykę i wsparcie leczenia w chorobach dietozależnych;
  • kształtowanie nawyków żywieniowych dzieci i dorosłych;
  • prowadzenie edukacji zdrowotnej wśród dzieci i dorosłych;
  • prowadzenie efektywnej komunikacji z pacjentem ukierunkowanej na osiągnięcie celu;
  • kompleksową opiekę nad pacjentem integrującą aspekty fizjologiczne i psychologiczne;
  • nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznych;
  • prowadzenie efektywnej ekonomicznie i zorientowanej na potrzeby rynku samodzielnej działalności;
  • podniesienie swoich kwalifikacji, które pozwolą na efektywniejszą pracę w swoim zawodzie lub zdobycie nowej kompetencji;
  • poszerzenie oferty swojej działalności lub podniesienie jakości dotychczasowych usług;
  • zwiększenie swojej konkurencyjności na rynku pracy.
Dla kogo?

Studia podyplomowe skierowane są do kandydatów posiadających dyplomy ukończenia szkół o profilach prozdrowotnych, medycznych czy pedagogicznych. Szczególnie zapraszamy dietetyków, pedagogów, pielęgniarki, nauczycieli, fizjoterapeutów, promotorów zdrowia, instruktorów, trenerów sportowych i edukatorów prozdrowotnych oraz osoby zainteresowane problematyką.

Program kształcenia

Program kształcenia na kierunku Psychodietetyka zawiera:

PORADNICTWO DIETETYCZNE
Edukacja żywieniowa; Poradnictwo indywidualne; Żywienie zbiorowe

FARMAKOLOGIA

Leki i suplementy w psychodietetyce

PSYCHOLOGIA DZIECIĘCA

Podstawy psychologii dziecięcej; Nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznej

PODSTAWY PSYCHOLOGII

Podstawy psychologii;  Psychologia emocji i motywacji;  Psychologia osobowości; Psychologia zmiany; Dialog motywujący; Interwencje psychologiczne; Wyznaczanie celów; Psychologia jedzenia

TECHNIKI RELAKSACYJNE I MINDFULNESS

Techniki oddechowe; Podstawy medytacji; Podstawy mindfulness

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Praca z ciałem; Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie psychiczne; Motywowanie do aktywności fizycznej

PSYCHOLOGIA DOBROSTANU
Wpływ diety na zdrowie psychiczne; Rezyliencja – budowanie odporności psychicznej

PSYCHOLOGIA ŻYWIENIA

Emocjonalne funkcje jedzenia; Myśli i przekonania związane z dietą; Rozpoznawanie sygnałów z ciała; Społeczny kontekst jedzenia                                                                   

INTEGRACJA SENSORYCZNA                                                                                                                 

Wielospecjalistyczna diagnoza dziecka oraz zaburzenia integracji sensorycznej, zaburzenia odżywiania u dzieci                                                                                              

ZABURZENIA ODŻYWIANIA

Anoreksja; Bulimia; Kompulsywne objadanie                                                                     

PSYCHODIETETYKA

Interwencje psychodietetyczne; Narzędzia do pracy z pacjentem w gabinecie i w domu; Nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznej, Terapia psychodietetyczna, Etyka pracy psychodietetyka; Uprawnienia i kompetencje psychodietetyka                         

PRAWO I MARKETING

Podstawy projektowania usług psychodietetycznych; Prawne aspekty pracy psychodietetyka

Czas trwania

2 semestry

220 godzin dydaktycznych

Opiekun merytoryczny

mgr inż. Marzena Pałasz - Radziemska

Dietetyk i psychodietetyk z własną praktyką i wieloletnim doświadczeniem. Ukończyła Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu (Dietetyka, Zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności, Technologię żywności i żywienie człowieka), Wyższą Szkołę Bankową w Gdańsku (Psychodietetyka), Wyższą Szkołę Pedagogiczno-Techniczną w Koninie (Przygotowanie pedagogiczne) oraz liczne kursy i szkolenia. Autorka książek m.in.: "Jedz mądrze. Poradnik pozytywnego odżywiania" wyd. SBM 2018, „Atlas witamin” wyd. SBM 2018 oraz wielu publikacji. Dietetyk kliniczny w lekarskich poradniach specjalistycznych: w poradni chorób metabolicznych, w poradni diabetologicznej oraz w centrum rehabilitacji i fizykoterapii. Psychodietetyk w poradni psychologicznej. Dietetyk sportowy współpracują z Polskim Komitetem Paraolimpijskim, ZSR Start Zielona Góra, w KKPK Medyk Konin oraz w KU AZS Zielona Góra, współpracująca m.in. z olimpijczykami i członkami Kadry Narodowej. Wykładowca, szkoleniowiec i edukator. Prowadzi kursy i szkolenia (dietetyka, psychodietetyka, żywienie człowieka, warsztaty zdrowego gotowania, kursy UEFA A i B, HACCP/GHP/GMP). Audytor wewnętrzny systemu HACCP/GHP/GMP. Doradca i ekspert w firmach gastronomicznych i przemysłu spożywczego.

Kadra

Dr Natalia Koperska

Psycholog sportu i e-sportu. Doktor nauk o kulturze fizycznej. Ukończyła psychologię w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (specjalność: psychologia sportu oraz psychologia osiągnięć w sporcie, w biznesie i na scenie) oraz studia podyplomowe i doktoranckie w AWF Warszawa. Jest trenerem umiejętności społecznych (TUS) i treningu zastępowania agresji (TZA). Jest również praktykiem Pozytywnej Dyscypliny, komunikacji bez przemocy (Nonviolent Communication, NVC) oraz metody "Kids Skills. Dam radę!". Pracuje nurcie Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR). Ukończyła także liczne szkolenia z zakresu wykorzystania coachingu oraz elementów terapii poznawczo-behawioralnej w pracy psychologa sportu, których elementy włącza do swojej pracy. Dodatkowo zdobywa i rozwija swoją wiedzę z zakresu dietetyki sportowej, pracy z ciałem oraz metod radzenia sobie ze stresem. Jest dydaktykiem na Uniwersytecie SWPS, AWF Warszawa oraz w Wyższej Szkole Wychowania Fizycznego i Turystyki im Haliny Konopackiej w Pruszkowie. Jest nominowany psychologiem sportu Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także European Federation of Sport Psychology (FEPSAC). Posiadam Certyfikat Psychologa Sportu I klasy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Mgr inż. Lena Jagiełło

Dietetyk, psychodietetyk i technolog żywności. Ukończyła kierunek Żywienie Człowieka i Dietetyka oraz Technologia Żywności i Żywienie Człowieka na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu oraz Psychodietetykę na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Posiada liczne certyfikaty. Pracuje jako dietetyk i psychodietetyk w Centrum Psychologicznym Sigma w Wieluniu, gdzie prowadzi konsultacje dietetyczne i psychodietetyczne oraz warsztaty dietetyczno-psychologiczne wraz z psychologiem. Prowadzi konsultacje w Przychodni Medycznej w Pajęcznie, gdzie zajmuje się dietetyką kliniczną. Autorka publikacji (EBM) na specjalistycznym portalu Dietetycy.org.

Mgr Olga Mocek

Psycholog dziecięcy, certyfikowany trener umiejętności społecznych. Doświadczenie zawodowe zdobyła w: prywatnej praktyce, Instytucie Psychologii i Edukacji Dziecka im. Ewy Gordziej-Niewczyk, Fundacji Dzieci Wrzesińskich, Poradni Zdrowia Psychicznego, Szkołach, Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym. Prowadzi konsultacje, udziela pomocy psychologicznej oraz wsparcia dzieciom i ich rodzicom w kontekście: radzenia sobie z emocjami, sytuacji okołorozwodowych, zaburzeń lękowych, zaburzeń depresyjnych, samooceny i trudności w relacjach rówieśniczych. Pracuje również z młodzieżą, która przechodzi przez okres rozwojowy.

Prof. dr hab. nauk medycznych i nauk o zdrowiu Marcin Ożarowski.

Od 21 lat pracownik naukowy w Instytucie Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich Państwowym Instytucie Badawczym w Poznaniu (Zakład Produktów Leczniczych i Dietetycznych, Zakład Farmakologii i Biologii Doświadczalnej, Zakład Biotechnologii). Był Kierownikiem Zakładu Biotechnologii, Sekretarzem Naukowym w Instytucie oraz specjalistą do spraw monitorowania bezpieczeństwa stosowania produktów leczniczych. Posiada 11 letnie doświadczenie jako nauczyciel akademicki w Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu oraz w Akademii Nauk Stosowanych w Koninie. Autor lub współautor ponad 220 prac naukowych, w tym publikacji doświadczalnych i poglądowych, monografii i rozdziałów w monografiach książkowych oraz streszczeń konferencyjnych i wystąpień. Obecnie Wice-prezes Polskiego Komitetu Zielarskiego oraz członek zarządu i skarbnik w Sekcji Fitoterapii Polskiego Towarzystwa Lekarskiego. Redaktor naczelny kwartalnika „Herba Polonica". Współpracuje naukowo Uniwersytetem (Federal Rural University of Rio de Janeiro) orz z Instytutem Badawczym (JARDIM Botanical Garden of Rio de Janeiro) w Brazylii.

Mgr inż. Katarzyna Dzwonek

Product Manager w Allegro. Wykładowca w SWPS (UX Architecture oraz Realizacja i ewaluacja kampanii medialnej). Przez kilkanaście lat odpowiedzialna za kilkanaście aplikacji mobilnych dostarczonych na Androida i Platformy iOS. Obszary jej zainteresowań zawodowych to: Product Management, Agile/Scrum, Research, Prototyping, UI/UX Design, Data analysis. Ukończyła Projektowanie Usług na SWPS w Poznaniu, Zarządzanie Projektami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Matematykę Stosowaną na Politechnice Poznańskiej. Zależy jej na zrozumieniu i spełnieniu potrzeb użytkowników, które pomagają ulepszyć usługę czy produkt tak, aby biznes odnosił sukcesy.

Joanna Zajęcka

Psychoterapeutka Gestalt, Absolwentka 4 letniej Szkoły Psychoterapeutów w Instytucie Gestalt w Krakowie, Psychodietetyk, Absolwentka Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Trener Umiejętności Społecznych i Biznesowych oraz Mediator, Absolwentka kierunków MBA Akademii Koźmińskiego w Warszawie oraz Mediacji na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Prywatnie Fitoterapeutka i Absolwentka Fitoterapii w Instytucie Medycyny Klasztornej w Katowicach.

Dr Agata Malecha

Psycholog kliniczny i osobowości dzieci i młodzieży- doktor nauk humanistycznych z zakresu psychologii. Ukończyła psychologię i otrzymała promocję doktorską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz studia podyplomowe z psychologii transportu na Uniwersytecie Warszawskim oraz Akademię Konsultantów Zarządzania w Collegium da Vinci. Przez lata współpracowała z Uniwersytetem Szczecińskim czy z SWPS w Poznaniu jako psycholog międzykulturowy. W trakcie certyfikacji w szkole psychoterapii systemowej WTTS w Poznaniu. Od kilku lat pomaga w roli terapeuty pacjentom - szczególnie dziecięcym i nastoletnim w szerokim spektrum problemów. Psycholog szkolny od 22 lat z doświadczeniem pracy w oddziałach integracyjnych i specjalnych, współpracująca z licznymi fundacjami na rzecz dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin. Adiunkt w WASE w Środzie Wielkopolskiej. Główne obszary dydaktyczne to podstawy psychologii, psychologia kliniczna i psychopatologia.

Mgr Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz

Terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki i terapeuta integracji sensorycznej. Od 6 lat prowadzi gabinet integracji sensorycznej. Jest autorką wielu artykułów, współpracuje z takimi czasopismami jak "Integracja sensoryczna w praktyce", "Głos pedagogiczny", "Życie szkoły". Prowadzi szkolenia dla terapeutów, nauczycieli, rad pedagogicznych, osób prywatnych. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem. Jest też praktykiem, diagnozuje i prowadzi terapię dzieci z różnymi trudnościami.

Wymagane dokumenty
  • podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych

  • oświadczenie o zgodności danych (dostępny w WPS po rejestracji)
  • umowa (dostępna w WPS po rejestracji)

Zobacz jak wygląda proces rekrutacji

Organizacja

Studia podyplomowe online są prowadzone w systemie zaocznym. Organizatorem kształcenia jest Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi we współpracy z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym.

Egzamin końcowy odbędzie się stacjonarnie w AHE w Łodzi.

Informacje dodatkowe

Rekrutacja na wszystkie kierunki w ofercie CKP prowadzona jest dwa razy w roku:

  • Rekrutacja na semestr zimowy - zapisy prowadzone w miesiącach czerwiec-wrzesień, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec października/początek listopada
  • Rekrutacja na semestr letni - zapisy prowadzone w miesiącach styczeń-luty, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec marca/początek kwietnia.
Oceń kierunek
4
Średnia ocena: 4.1 (Liczba ocen: 93)