Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę w zakresu psychologii kryzysu, zasad wczesnej interwencji psychologicznej i prawnej w przypadku ofiar kryzysów. Dostarczenie interdyscyplinarnej wiedzy, nabycie umiejętności praktycznych do udzielania wsparcia ludziom, którzy doświadczają kryzysów rozwojowych czy sytuacyjnych.
Studia przygotują słuchaczy do udzielania pomocy osobom doświadczającym problemów psychicznych związanych z kryzysami.
Studia przeznaczone są dla absolwentów kierunków: psychologia, pedagogika, prawo, bezpieczeństwo, socjologia oraz dla personelu medycznego placówek ochrony zdrowia.
W programie m.in.:
- Trening interpersonalny
- Podstawy psychologii osobowości
- Elementy psychologii różnic indywidualnych
- Psychologia stresu
- Psychologia kryzysu
- Wprowadzenie do interwencji kryzysowej
- Pomoc psychologiczna
- Prawne i etyczne aspekty interwencji kryzysowej
- Praca z rodziną doświadczającą przemocy
- Interwencja wobec osób zagrożonych samobójstwem
- Interwencja kryzysowa w sytuacjach związanych z chorobą
- Interwencja kryzysowa w sytuacji straty, śmierci i żałoby
- Zarządzanie kryzysowe
- Trening radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Interwencja kryzysowa w pracy służb mundurowych, szkołach i instytucjach pomocowych.
- Podstawy traumatologii
- Suicydologia i przeciwdziałanie zamachom samobójczym
Studia kończą się egzaminem końcowym przeprowadzonym w siedzibie Uczelni w Łodzi
Absolwent:
- nabędzie interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą kryzysu i metod wsparcia osób znajdujących się w kryzysach;
- będzie przygotowany do prowadzenia wczesnej interwencji i diagnozy osób dotkniętych kryzysami;
- zapoznana się z zasadami analizy potencjalnych kryzysów;
- będzie wiedział w jaki sposób prowadzić interwencję kryzysową w odniesieniu do dzieci, młodzieży i osób dorosłych;
- nabędzie praktyczne umiejętności potrzebne do udzielania pomocy osobom jej potrzebującym.
2 semestry
mgr Anna Wrzoskiewicz- psychoterapeutka, socjoterapeutka, pedagog specjalny, Trener Umiejętności Społecznych oraz Trener Umiejętności Rodzicielskich. Skończyła szkolenie z Terapii Behawioralnej. Zajmuje się psychologicznymi aspektami bezpieczeństwa dzieci. Absolwentka studiów podyplomowych z Neuropsychologii,Psychosomatyki i somatopsychologii. Prowadziła szkolenia z zakresu Bezpieczeństwa w Sieci, Bezpieczeństwa w szkole. Nauczyciel akademicki. Autorka programów nauczania, artykułów z zakresu psychologicznych aspektów bezpieczeństwa oraz materiałów edukacyjnych dla studentów i uczestników szkoleń.
Agnieszka Chmielowska-Marmucka doktor nauk humanistycznych tematyka dysertacji doktorskiej obejmowała zagadnienia percepcji, wyobraźni i pamięci w procesie nauczania i uczenia się pojęć abstrakcyjnych. Psycholog o specjalności klinicznej i osobowości, pedagog, neuroterapeuta EEG Biofeedback I i II stopnia, biolog, terapeuta uzależnień w trakcie certyfikacji w Krakowskiej Szkole Psychoterapii
dr Joanna Felczak absolwentka psychologii, resocjalizacji, germanistyki i ekonomii Członek PTS i PTP. Prowadzi badania nad osobowością przestępców, skutecznością i efektywnością oddziaływań wobec skazanych i byłych skazanych oraz możliwością reagowania na procesy wykluczenia społecznego. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze zarządzania uczelnią wyższą. Zainteresowania badawcze: diagnoza psychologiczna, wykluczenie społeczne, profilaktyka, resocjalizacja i readaptacja społeczna.
dr n. med. i n. o zdr. Adrianna Othmani - psycholog specjalności psychologia kliniczna i osobowości, psycholog transportu, adiunkt Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University z siedzibą w Nowym Sączu na Wydziale Nauk Społecznych i Informatyki, stopień naukowy doktora uzyskała na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (CMUJ), prowadzi własna działalność gospodarczą - Gabinet Psychologiczny i Pracownia Psychotestów Psyche dr n. med. i n. o zdr. Adrianna Othmani w Bochni, specjalizantka z zakresu psychologii klinicznej, podspecjalizacja neuropsychologia organizowanej przez CKMP i Szpital Uniwersytecki w Krakowie (III rok specjalizacji).
dr Katarzyna Marchewka – z wykształcenia psycholog i etyk. Specjalizuje się w psychologii klinicznej, jak również psychologii międzykulturowej, etyce zawodu psychologa oraz historii myśli psychologicznej. Psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, pracujący w ramach tzw. klasycznego nurtu CBT oraz trzeciej fali CBT (przede wszystkim terapią schematów). W wolnych chwilach stara się promować dialog międzykulturowy, a także pomagać w integrowaniu osób wywodzących się z innych kultur, które mieszkają w Polsce.
Maria Suchodolska-Wójcicka- psycholog,psychoterapeutka psychoanalityczna, członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła całościowe szkolenie z zakresu psychoterapii przy Oddziale Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic Szpitala Specjalistycznego im. dr Józefa Babińskiego w Krakowie, atestowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Joanna Zajęcka - Psychoterapeutka Gestalt, Absolwentka 4 letniej Szkoły Psychoterapeutów w Instytucie Gestalt w Krakowie, Psychodietetyk, Absolwentka Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Trener Umiejętności Społecznych i Biznesowych oraz Mediator, Absolwentka kierunków MBA Akademii Koźmińskiego w Warszawie oraz Mediacji na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Prywatnie Fitoterapeutka i Absolwentka Fitoterapii w Instytucie Medycyny Klasztornej w Katowicach.
- podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- oświadczenie o zgodności danych (dostępny w WPS po rejestracji)
- umowa (dostępna w WPS po rejestracji)
Organizatorem studiów podyplomowych Psychologia kryzysu i interwencji kryzysowej jest Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi we współpracy z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym .
Egzamin końcowy odbędzie się stacjonarnie w AHE w Łodzi.
Rekrutacja na wszystkie kierunki w ofercie CKP prowadzona jest dwa razy w roku:
- Rekrutacja na semestr zimowy - zapisy prowadzone w miesiącach czerwiec-wrzesień, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec października/początek listopada
- Rekrutacja na semestr letni - zapisy prowadzone w miesiącach styczeń-luty, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec marca/początek kwietnia.