Celem szkolenia jest zmniejszenie ilości sytuacji stresowych i nieporozumień w pracy zespołowej oraz zwiększenie komfortu pracy. Efektywność zależy w dużej mierze od umiejętnej komunikacji na wszystkich szczeblach i z różnymi typami osobowości. Uczestnicy szkolenia nauczą się formułować myśli, przyjmować informacje zwrotne oraz motywować do działania.
Wszystkie osoby zainteresowane poszerzeniem swoich kompetencji.
Uczestnicy szkolenia zdobędą kompetencje z zakresu asertywnej komunikacji i motywacji na polu zawodowym i prywatnym. Zdiagnozują własny styl komunikowania. Nabędą wiedzę, jak motywować siebie i innych. Poznają również czynniki wpływające na funkcjonowanie zespołu.
CZYM JEST PRZYWÓDZTWO?
- kluczowe elementy przywództwa
- zasady budowania autorytetu przez menedżera
- droga od managera do lidera
KOMUNIKACJA Z PODWŁADNYMI
- informacja zwrotna
- wpływ informacji zwrotnej na motywację
- dlaczego feedback jest ważny
- jak przekazywać krytykę
SŁUCHAJ I ROZMAWIAJ - PODSTAWOWE KOMPETENCJE DOBREGO MANAGERA
- aktywne słuchanie
- zadawanie adekwatnych pytań
- komunikacja wspierająca budowanie zaufania
- dialog – nastawiony na poznanie potrzeb pracowników
ROLE ZESPOŁOWE
- koncepcja ról zespołowych
- jak określić rolę w zespole?
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI
- komunikacja i motywowanie pracowników w zespole zróżnicowanym
- twoje preferencje komunikacyjne i motywacyjne
- czego unikać, by nie demotywować swojego zespołu
ASERTYWNOŚĆ – CZYM JEST, A CZYM NIE JEST?
- idea i zasady zachowania asertywnego
- osobowość a asertywność – cechy człowieka asertywnego
- odróżnienie asertywności od zachowań agresywnych, manipulacyjnych lub uległych
- inteligencja emocjonalna i inteligencja społeczna a asertywność
- czy każdy może być asertywny?
MAPA ASERTYWNOŚCI, MOJE PRAWA I ICH OBRONA
- mapa asertywności – kwestionariusz diagnozujący obszary, w jakich obszarach uczestnik przyjmuje postawę asertywną, a w jakich nie
- lista moich praw – co oznaczają one w rzeczywistości
- obrona moich praw w sytuacjach społecznych i osobistych
ASERTYWNOŚĆ A MYŚLENIE O SOBIE
- praca nad poczuciem własnej wartości uczestników – analiza mocnych stron
- czym jest monolog wewnętrzny i jak nad nim pracować, by myśleć asertywnie
- ćwiczenia z komunikacji werbalnej i niewerbalnej w mówieniu o sobie – asertywna autoprezentacja
- budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o własne zasoby
- co utrudnia mi bycie asertywnym?
- pojęcie granic osobistych – wyznaczanie własnych granic, respektowanie granic innych ludzi
TECHNIKI KOMUNIKACYJNE W ASERTYWNOŚCI
- asertywność a komunikacja
- zasady asertywnej komunikacji
- umiejętność słuchania
- mimika, gestykulacja, język ciała
Marcin Wrzoskiewicz - Trener z wieloletnią praktyką w branży szkoleniowej i edukacyjnej. Prowadzi szkolenia, wykłady, wystąpienia i warsztaty rozwijające potencjał osobisty. Pracuje dla klientów w całej Polsce, również on-line. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu kompetencji miękkich takich jak:
- techniki radzenia sobie ze stresem,
- komunikacja interpersonalna,
- rozwój osobisty,
- asertywność,
- techniki radzenia sobie z emocjami,
- rozwój inteligencji emocjonalnej,
- przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
- zarządzanie sobą w czasie,
- zwiększenie pewności siebie,
- motywowanie siebie i innych,
- autoprezentacja,
Z wykształcenia humanista. Prowadzi wykłady i prelekcje na temat szeroko pojętej psychologii zdrowia, przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, zarządzania energią, zarządzania stresem i emocjami. Ma doświadczenie w zakresie szkoleń związanych z obsługą klienta, technikami sprzedaży, telemarketingiem. W swojej pracy oprócz teorii wykorzystuje praktykę i wiedzę, którą zdobył jako handlowiec w branży ubezpieczeniowej (PZU) i motoryzacyjnej (Mercedes-Benz). W trakcie szkoleń inspiruje słuchaczy do trenowania kreatywności i twórczego potencjału we wszystkich obszarach życia. Na co dzień pasjonat psychologii, efektywności osobistej i górskich wędrówek.
Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE
tel.: +48 42 29 95 633
ckpkursy@ahe.lodz.pl
Certyfikat wydawany jest w w wersji elektronicznej.
Certyfikat w wersji papierowej to koszt dodatkowy 15zł/os.
Dodatkowe koszty: wysyłka certyfikatu na wskazany adres uczestnika.
WAŻNA INFORMACJA DLA FIRM - istnieje możliwość szkolenia zamkniętego dla pracowników firmy, w dni robocze. Prosimy o kontakt e-mail kursyinformatyczne@ahe.lodz.pl