Dodane przez mbielski -
Cel studiów

Zarządzanie kulturą:

  • Poszerzanie wiedzy z zakresu zarządzania w obszarze kultury oraz funkcjonowania instytucji i organizacji kulturalnych.
  • Pozyskanie umiejętności  planowania  działań , realizacji przedsięwzięć kulturalnych ze szczególnym uwzględnieniem  pozyskania środków finansowych.
  • Pogłębienie wiedzy z zakresu szeroko rozumianej kultury współczesnej i badań nad nowymi zjawiskami.
  • Połączeni wiedzy  teoretycznej i zdobycie praktycznych doświadczeń.

Zdobycie praktycznych umiejętności:

  • Nowoczesnego zarządzania  instytucjami kultury.
  • Rozwijania  i kreowania inicjatyw artystycznych.
  • Planowania i pisania  projektów wydarzeń  kulturalnych.
  • Przygotowywania i realizacji  przedsięwzięć kulturalnych (koncertów, wystaw, spektakli, widowisk, festiwali, eventów).
  • Pozyskiwanie  środków finansowych i realizacji projektów unijnych.

Poszerzanie wiedzy z zakresu:

  • Podstaw marketingu i PR.
  • Promocji, sponsoringu i reklamy w kulturze.
  • Prawa  autorskiego, podatkowego i handlowego.
  • Form finansowania kultury, funduszy unijnych i instytucji wspierających inicjatywy z obszaru kultury.
  • Wiedzy z zakresu kultury współczesnej (sztuka, teatr, muzyka, film).
Korzyści
  • Możliwość  zdobycia dodatkowych kwalifikacji umożliwiających awans zawodowy i rozwój dalszej kariery.
  • Zdobycie atrakcyjnej  i kreatywnej pracy w obszarze kultury.
  • Odkrycie nowych możliwości rozwoju dla samodzielnych animatorów kultury i artystów.
  • Zdobycie specjalistycznej wiedzy z zakresu  marketingu i  zarządzania  różnorodnymi instytucjami kultury.
  • Umiejętność planowania i realizowania przedsięwzięć kulturalnych, ze szczególny uwzględnieniem pozyskiwania środków finansowych z instytucji i organizacji wspierających.
  • Poszerzenie wiedzy z zagadnień kultury współczesnej.
Dla kogo?
  • Pracownicy instytucji i ośrodków kultury chcący podnosić kwalifikacje i rozwijać kompetencje zawodowe w zakresie zarządzania instytucjami i projektami  w obszarze kultury i dziedzin pokrewnych.
  • Absolwenci kierunków humanistycznych chcący pogłębić wiedzę dotyczącą marketingu i zarządzania, pisania projektów i organizowania przedsięwzięć kulturalnych.
  • Kandydaci na stanowiska  kierownicze w instytucjach i organizacjach kultury chcący zdobyć niezbędne kwalifikacje zawodowe.
  • Absolwenci kierunków ekonomicznych chcących pracować w obszarze kultury, poznać specyfikę funkcjonowania ośrodków i instytucji oraz poszerzyć wiedzę z zakresu kultury współczesnej.
  • Ambitni i kreatywni twórcy kultury chcący prowadzić własną działalność  w zakresie realizacji projektów w obszarze kultury: muzyki, sztuki, teatru.
  • Animatorzy kultury chcący zdobyć umiejętności skutecznego zarządzania  działaniami  projektowymi oraz pozyskiwania środków finansowych  i wsparcia z UE.
Program kształcenia

Program studiów obejmuje blok przedmiotów z zakresu  nowoczesnych i kreatywnych metod zagadnienia i kierowania pracą instytucji kultury oraz drugi poświęcony poszerzaniu wiedzy z zakresu kultury współczesnej. Dopełnieniem studiów jest seminarium przygotowujące do napisania pracy dyplomowej.

 

Moduł podstawowy:

1. Zarządzanie instytucjami kultury

  • Instytucje i organizacje kultury
  • Nowoczesne metody zarządzania organizacją
  • Zarządzanie instytucjami kultury sektora publicznego, prywatnego o i non-profit
  • Zarządzanie projektami w sferze kultury
  • Planowanie i organizacja przedsięwzięć kulturalnych
  • Międzynarodowe instytucje i organizacje kulturalne – kontakty i możliwości współpracy

2. Marketing w kulturze

  • Promocja kultury i sponsoring
  • Reklama
  • Marketing i PR
  • Negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej, autoprezentacja

3. Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania instytucji kultury (sektor publiczny i komercyjny)

  • Prawo handlowe, prawo podatkowe – wybrane zagadnienia
  • Zawieranie umów handlowych i kontraktów międzynarodowych
  • Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze kultury
  • Ochrona własności intelektualnej (prawo autorskie i prawa pokrewne)
  • Finansowanie w kulturze (zasady i metodyka pisania wniosków aplikacyjnych - fundusze strukturalne, instytucje państwowe, organizacje finansujące kulturę w Polsce i na świecie)
  • Przedsiębiorczość w kulturze

4. Obszary i problemy kultury współczesnej

  • Polityka kulturalna  i edukacyjna w Polsce i w Unii Europejskiej
  • Rynek kultury – rynek sztuki
  • Metody badań kulturoznawczych
  • Kultura współczesna  – wybrane zagadnienia
  • Trendy zmian w kulturze – gromadzenie i analiza danych, dygitalizacja dóbr kultury
  • Animacja kultury

Moduł specjalistyczny

  • Antropologia i historia kultury
  • Filozofia z elementami estetyki
  • Historia sztuki z elementami teorii sztuki
  • Wiedza o teatrze i dramacie
  • Elementu teorii i historii filmu
  • Historia muzyki
  • Współczesne muzealnictwo
  • Wykłady monograficzne

Seminarium podyplomowe

Czas trwania

2 semestry

200 godzin dydaktycznych

 

Opiekun merytoryczny

dr Marta Wybraniec

Kadra

Zajęcia na studiach podyplomowych Zarządzanie kulturą będą prowadzone przez doświadczonych ekspertów, pracowników dydaktycznych. Wśród naszej kadry m.in.:

  • dr Ewa Gałązka
  • dr Marta Wybraniec
  • dr Komorowska-Jędrzejczak Ewa
  • dr Beata Lisowska
  • dr Katarzyna Najmrocka
Wymagane dokumenty
  • podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
  • oświadczenie o zgodności danych (dostępny w WPS po rejestracji)
  • umowa (dostępna w WPS po rejestracji)

Zobacz jak wygląda proces rekrutacji

Organizacja

Organizatorem kształcenia jest Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi we współpracy z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym.

Obrona pracy dyplomowej odbędzie się stacjonarnie w AHE w Łodzi.

Informacje dodatkowe

Rekrutacja na wszystkie kierunki w ofercie CKP prowadzona jest dwa razy w roku:

  • Rekrutacja na semestr zimowy - zapisy prowadzone w miesiącach czerwiec-wrzesień, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec października/początek listopada
  • Rekrutacja na semestr letni - zapisy prowadzone w miesiącach styczeń-luty, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec marca/początek kwietnia
Oceń kierunek
4.5
Średnia ocena: 4.5 (Liczba ocen: 51)