Zarządzanie kulturą:
- Poszerzanie wiedzy z zakresu zarządzania w obszarze kultury oraz funkcjonowania instytucji i organizacji kulturalnych.
- Pozyskanie umiejętności planowania działań , realizacji przedsięwzięć kulturalnych ze szczególnym uwzględnieniem pozyskania środków finansowych.
- Pogłębienie wiedzy z zakresu szeroko rozumianej kultury współczesnej i badań nad nowymi zjawiskami.
- Połączeni wiedzy teoretycznej i zdobycie praktycznych doświadczeń.
Zdobycie praktycznych umiejętności:
- Nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.
- Rozwijania i kreowania inicjatyw artystycznych.
- Planowania i pisania projektów wydarzeń kulturalnych.
- Przygotowywania i realizacji przedsięwzięć kulturalnych (koncertów, wystaw, spektakli, widowisk, festiwali, eventów).
- Pozyskiwanie środków finansowych i realizacji projektów unijnych.
Poszerzanie wiedzy z zakresu:
- Podstaw marketingu i PR.
- Promocji, sponsoringu i reklamy w kulturze.
- Prawa autorskiego, podatkowego i handlowego.
- Form finansowania kultury, funduszy unijnych i instytucji wspierających inicjatywy z obszaru kultury.
- Wiedzy z zakresu kultury współczesnej (sztuka, teatr, muzyka, film).
- Możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji umożliwiających awans zawodowy i rozwój dalszej kariery.
- Zdobycie atrakcyjnej i kreatywnej pracy w obszarze kultury.
- Odkrycie nowych możliwości rozwoju dla samodzielnych animatorów kultury i artystów.
- Zdobycie specjalistycznej wiedzy z zakresu marketingu i zarządzania różnorodnymi instytucjami kultury.
- Umiejętność planowania i realizowania przedsięwzięć kulturalnych, ze szczególny uwzględnieniem pozyskiwania środków finansowych z instytucji i organizacji wspierających.
- Poszerzenie wiedzy z zagadnień kultury współczesnej.
- Pracownicy instytucji i ośrodków kultury chcący podnosić kwalifikacje i rozwijać kompetencje zawodowe w zakresie zarządzania instytucjami i projektami w obszarze kultury i dziedzin pokrewnych.
- Absolwenci kierunków humanistycznych chcący pogłębić wiedzę dotyczącą marketingu i zarządzania, pisania projektów i organizowania przedsięwzięć kulturalnych.
- Kandydaci na stanowiska kierownicze w instytucjach i organizacjach kultury chcący zdobyć niezbędne kwalifikacje zawodowe.
- Absolwenci kierunków ekonomicznych chcących pracować w obszarze kultury, poznać specyfikę funkcjonowania ośrodków i instytucji oraz poszerzyć wiedzę z zakresu kultury współczesnej.
- Ambitni i kreatywni twórcy kultury chcący prowadzić własną działalność w zakresie realizacji projektów w obszarze kultury: muzyki, sztuki, teatru.
- Animatorzy kultury chcący zdobyć umiejętności skutecznego zarządzania działaniami projektowymi oraz pozyskiwania środków finansowych i wsparcia z UE.
Program studiów obejmuje blok przedmiotów z zakresu nowoczesnych i kreatywnych metod zagadnienia i kierowania pracą instytucji kultury oraz drugi poświęcony poszerzaniu wiedzy z zakresu kultury współczesnej. Dopełnieniem studiów jest seminarium przygotowujące do napisania pracy dyplomowej.
Moduł podstawowy:
1. Zarządzanie instytucjami kultury
- Instytucje i organizacje kultury
- Nowoczesne metody zarządzania organizacją
- Zarządzanie instytucjami kultury sektora publicznego, prywatnego o i non-profit
- Zarządzanie projektami w sferze kultury
- Planowanie i organizacja przedsięwzięć kulturalnych
- Międzynarodowe instytucje i organizacje kulturalne – kontakty i możliwości współpracy
2. Marketing w kulturze
- Promocja kultury i sponsoring
- Reklama
- Marketing i PR
- Negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej, autoprezentacja
3. Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania instytucji kultury (sektor publiczny i komercyjny)
- Prawo handlowe, prawo podatkowe – wybrane zagadnienia
- Zawieranie umów handlowych i kontraktów międzynarodowych
- Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze kultury
- Ochrona własności intelektualnej (prawo autorskie i prawa pokrewne)
- Finansowanie w kulturze (zasady i metodyka pisania wniosków aplikacyjnych - fundusze strukturalne, instytucje państwowe, organizacje finansujące kulturę w Polsce i na świecie)
- Przedsiębiorczość w kulturze
4. Obszary i problemy kultury współczesnej
- Polityka kulturalna i edukacyjna w Polsce i w Unii Europejskiej
- Rynek kultury – rynek sztuki
- Metody badań kulturoznawczych
- Kultura współczesna – wybrane zagadnienia
- Trendy zmian w kulturze – gromadzenie i analiza danych, dygitalizacja dóbr kultury
- Animacja kultury
Moduł specjalistyczny
- Antropologia i historia kultury
- Filozofia z elementami estetyki
- Historia sztuki z elementami teorii sztuki
- Wiedza o teatrze i dramacie
- Elementu teorii i historii filmu
- Historia muzyki
- Współczesne muzealnictwo
- Wykłady monograficzne
Seminarium podyplomowe
2 semestry
200 godzin dydaktycznych
dr Marta Wybraniec
Zajęcia na studiach podyplomowych Zarządzanie kulturą będą prowadzone przez doświadczonych ekspertów, pracowników dydaktycznych. Wśród naszej kadry m.in.:
- dr Ewa Gałązka
- dr Marta Wybraniec
- dr Komorowska-Jędrzejczak Ewa
- dr Beata Lisowska
- dr Katarzyna Najmrocka
- podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- oświadczenie o zgodności danych (dostępny w WPS po rejestracji)
- umowa (dostępna w WPS po rejestracji)
Organizatorem kształcenia jest Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi we współpracy z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym.
Obrona pracy dyplomowej odbędzie się stacjonarnie w AHE w Łodzi.
Rekrutacja na wszystkie kierunki w ofercie CKP prowadzona jest dwa razy w roku:
- Rekrutacja na semestr zimowy - zapisy prowadzone w miesiącach czerwiec-wrzesień, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec października/początek listopada
- Rekrutacja na semestr letni - zapisy prowadzone w miesiącach styczeń-luty, planowany termin rozpoczęcia zajęć koniec marca/początek kwietnia